Ρεπορτάζ : Φ. Καλλίρη - Α. Κασσίμη
(από την Καθημερινή)
Τo σχέδιο των μετατάξεων προκρίνει η κυβέρνηση για τις ζημιογόνες ΔΕΚΟ, ενώ μέχρι το τέλος του χρόνου υποχρεωτικά μετατάσσονται 19.000 υπάλληλοι της Αυτοδιοίκησης στις νέες 13 περιφέρειες και σε ενοποιημένους δήμους. Oι...
μετατάξεις, που υπολογίζονται -συμπεριλαμβανομένων και των φορέων που συγχωνεύθηκαν-σε περίπου 25.000, θα γίνουν με διαφορετικό χρονοδιάγραμμα. Για τους μετακινούμενους στις περιφέρειες από τη στιγμή που θα επιδοθούν οι σχετικές αποφάσεις με δικαστικό κλητήρα θα πρέπει οι υπάλληλοι εντός 15 ημερών να αποδεχθούν τη νέα θέση, διαφορετικά αυτοδικαίως τη χάνουν. Περισσότερο χρόνο θα έχουν στη διάθεσή τους οι υπάλληλοι που θα μεταταγούν από τις ΔΕΚΟ σε υπηρεσίες του Δημοσίου. Αμεσα το υπουργείο Εσωτερικών θα εκδώσει ερμηνευτική εγκύκλιο για τις μετατάξεις στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, ενώ ο υφυπουργός κ. Γ. Ντόλιος έδωσε το περίγραμμα για τις κατηγορίες των εργαζομένων που εμπίπτουν:
1. Υπάρχουν οι μετατάξεις τις οποίες προβλέπει ο «Καλλικράτης», οι οποίες γίνονται με τη σύμφωνη γνώμη της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση και χωρίς να επιφέρουν οποιεσδήποτε εκπλήξεις.
2. Οι μετατάξεις που θα προκύψουν από το σχέδιο νόμου που αφορά την κατάργηση και συγχώνευση Οργανισμών του Δημοσίου. Σε αυτή την περίπτωση οι υπάλληλοι των συγχωνευόμενων φορέων θα μεταταγούν σε συναφείς θέσεις του δημόσιου τομέα κατά προτεραιότητα στον νομό στον οποίο εργάζονται. Εάν δεν υπάρχουν τέτοιες θέσεις θα μεταταγούν σε γειτονικό νομό. Σε αυτή την περίπτωση, δίνεται στους υπαλλήλους επαρκές χρονικό περιθώριο για να ολοκληρώσουν την αίτησή τους για μετάταξη και αφού εκδοθεί η απόφαση, έχουν την υποχρέωση να εμφανιστούν εντός ευλόγου χρονικού διαστήματος στη νέα τους θέση.
3. Οι μετατάξεις που επιφέρουν οι αλλαγές στον ΟΣΕ.
Στις μετατάξεις εργαζομένων στις ΔΕΚΟ βασίζονται σε πολύ μεγάλο βαθμό τα σχέδια εξυγίανσης, τόσο του ΟΣΕ όσο και των συγκοινωνιακών οργανισμών. Εκτός από τις υποχρεωτικές συνταξιοδοτήσεις όσων έχουν θεμελιώσει σχετικό δικαίωμα, οι μετατάξεις αποτελούν τη συνταγή που ακολουθεί η κυβέρνηση για τον εξορθολογισμό των δαπανών μισθοδοσίας σε ΟΣΕ και ΟΑΣΑ.
Ο ΟΣΕ
Οσον αφορά τη μεγαλύτερη πληγή μεταξύ των ΔΕΚΟ, στον ΟΣΕ προγραμματίζονται περίπου 1.800 μετατάξεις με προτεραιότητα στις εθελοντικές. Οι εταιρείες του ΟΣΕ μετρούν περίπου 6.050 εργαζομένους και στoυς κυβερνητικούς σχεδιασμούς είναι να μην ξεπερνούν τις 3.700. Αναλυτικά, το προσωπικό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα μειωθεί κατά 45% και του ΟΣΕ κατά 37%. Στην περίπτωση που αρκετοί ενδιαφερόμενοι διεκδικούν την ίδια θέση, προτεραιότητα θα δοθεί σε όσους το δηλώσουν εθελοντικά, στα άτομα με ειδικές ανάγκες και στη συνέχεια σε όσους πληρούν κοινωνικά κριτήρια (άγαμοι, χήροι, διαζευγμένοι, πολύτεκνοι, μεγαλύτεροι σε ηλικία, όσοι έχουν μεγαλύτερη προϋπηρεσία ή μεγαλύτερο τίτλο σπουδών).
Αντίστοιχη πρόβλεψη υπάρχει και στο σχέδιο εξυγίανσης του ΟΑΣΑ, από όπου αναμένεται να αποχωρήσουν περίπου 2.000 άτομα (από συνολικά 12.000 εργαζόμενους) μέσω μετατάξεων, αλλά και υποχρεωτικών συνταξιοδοτήσεων.
Παράλληλα εκκρεμεί ακόμη η πλειονότητα 3.000 μετατάξεων των πρώην υπαλλήλων της παλαιάς Ολυμπιακής. Μόλις χθες έπιασαν δουλειά οι πρώτοι 255 υπάλληλοι της παλαιάς Ολυμπιακής στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, οι οποίοι προέρχονται κυρίως από οικονομικές και διοικητικές υπηρεσίες, ειδικότητες στις οποίες η ΥΠΑ έχει κενά. Ωστόσο, άγνωστο παραμένει ακόμη το αντικείμενο εργασίας που θα έχουν οι 325 πιλότοι και 162 τεχνικοί αεροσκαφών που αναμένεται να μεταταγούν στην ΥΠΑ.
(από την Καθημερινή)
Τo σχέδιο των μετατάξεων προκρίνει η κυβέρνηση για τις ζημιογόνες ΔΕΚΟ, ενώ μέχρι το τέλος του χρόνου υποχρεωτικά μετατάσσονται 19.000 υπάλληλοι της Αυτοδιοίκησης στις νέες 13 περιφέρειες και σε ενοποιημένους δήμους. Oι...
μετατάξεις, που υπολογίζονται -συμπεριλαμβανομένων και των φορέων που συγχωνεύθηκαν-σε περίπου 25.000, θα γίνουν με διαφορετικό χρονοδιάγραμμα. Για τους μετακινούμενους στις περιφέρειες από τη στιγμή που θα επιδοθούν οι σχετικές αποφάσεις με δικαστικό κλητήρα θα πρέπει οι υπάλληλοι εντός 15 ημερών να αποδεχθούν τη νέα θέση, διαφορετικά αυτοδικαίως τη χάνουν. Περισσότερο χρόνο θα έχουν στη διάθεσή τους οι υπάλληλοι που θα μεταταγούν από τις ΔΕΚΟ σε υπηρεσίες του Δημοσίου. Αμεσα το υπουργείο Εσωτερικών θα εκδώσει ερμηνευτική εγκύκλιο για τις μετατάξεις στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, ενώ ο υφυπουργός κ. Γ. Ντόλιος έδωσε το περίγραμμα για τις κατηγορίες των εργαζομένων που εμπίπτουν:
1. Υπάρχουν οι μετατάξεις τις οποίες προβλέπει ο «Καλλικράτης», οι οποίες γίνονται με τη σύμφωνη γνώμη της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση και χωρίς να επιφέρουν οποιεσδήποτε εκπλήξεις.
2. Οι μετατάξεις που θα προκύψουν από το σχέδιο νόμου που αφορά την κατάργηση και συγχώνευση Οργανισμών του Δημοσίου. Σε αυτή την περίπτωση οι υπάλληλοι των συγχωνευόμενων φορέων θα μεταταγούν σε συναφείς θέσεις του δημόσιου τομέα κατά προτεραιότητα στον νομό στον οποίο εργάζονται. Εάν δεν υπάρχουν τέτοιες θέσεις θα μεταταγούν σε γειτονικό νομό. Σε αυτή την περίπτωση, δίνεται στους υπαλλήλους επαρκές χρονικό περιθώριο για να ολοκληρώσουν την αίτησή τους για μετάταξη και αφού εκδοθεί η απόφαση, έχουν την υποχρέωση να εμφανιστούν εντός ευλόγου χρονικού διαστήματος στη νέα τους θέση.
3. Οι μετατάξεις που επιφέρουν οι αλλαγές στον ΟΣΕ.
Στις μετατάξεις εργαζομένων στις ΔΕΚΟ βασίζονται σε πολύ μεγάλο βαθμό τα σχέδια εξυγίανσης, τόσο του ΟΣΕ όσο και των συγκοινωνιακών οργανισμών. Εκτός από τις υποχρεωτικές συνταξιοδοτήσεις όσων έχουν θεμελιώσει σχετικό δικαίωμα, οι μετατάξεις αποτελούν τη συνταγή που ακολουθεί η κυβέρνηση για τον εξορθολογισμό των δαπανών μισθοδοσίας σε ΟΣΕ και ΟΑΣΑ.
Ο ΟΣΕ
Οσον αφορά τη μεγαλύτερη πληγή μεταξύ των ΔΕΚΟ, στον ΟΣΕ προγραμματίζονται περίπου 1.800 μετατάξεις με προτεραιότητα στις εθελοντικές. Οι εταιρείες του ΟΣΕ μετρούν περίπου 6.050 εργαζομένους και στoυς κυβερνητικούς σχεδιασμούς είναι να μην ξεπερνούν τις 3.700. Αναλυτικά, το προσωπικό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα μειωθεί κατά 45% και του ΟΣΕ κατά 37%. Στην περίπτωση που αρκετοί ενδιαφερόμενοι διεκδικούν την ίδια θέση, προτεραιότητα θα δοθεί σε όσους το δηλώσουν εθελοντικά, στα άτομα με ειδικές ανάγκες και στη συνέχεια σε όσους πληρούν κοινωνικά κριτήρια (άγαμοι, χήροι, διαζευγμένοι, πολύτεκνοι, μεγαλύτεροι σε ηλικία, όσοι έχουν μεγαλύτερη προϋπηρεσία ή μεγαλύτερο τίτλο σπουδών).
Αντίστοιχη πρόβλεψη υπάρχει και στο σχέδιο εξυγίανσης του ΟΑΣΑ, από όπου αναμένεται να αποχωρήσουν περίπου 2.000 άτομα (από συνολικά 12.000 εργαζόμενους) μέσω μετατάξεων, αλλά και υποχρεωτικών συνταξιοδοτήσεων.
Παράλληλα εκκρεμεί ακόμη η πλειονότητα 3.000 μετατάξεων των πρώην υπαλλήλων της παλαιάς Ολυμπιακής. Μόλις χθες έπιασαν δουλειά οι πρώτοι 255 υπάλληλοι της παλαιάς Ολυμπιακής στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, οι οποίοι προέρχονται κυρίως από οικονομικές και διοικητικές υπηρεσίες, ειδικότητες στις οποίες η ΥΠΑ έχει κενά. Ωστόσο, άγνωστο παραμένει ακόμη το αντικείμενο εργασίας που θα έχουν οι 325 πιλότοι και 162 τεχνικοί αεροσκαφών που αναμένεται να μεταταγούν στην ΥΠΑ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου