ΕΔΩ ΤΑ ΛΕΜΕ

Δευτέρα, 16 Μαρτίου 2009

Ομιλία Διοικητή ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, προς Διευθυντές Υποκαταστημάτων


Ομιλία

Διοικητή ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, κ. Θεόδωρου Αμπατζόγλου,

προς Διευθυντές Υποκαταστημάτων

Αθήνα, 13/3/2009

Κυρία Υπουργέ, κύριοι Υφυπουργοί, κύριε Γενικέ, κυρίες και κύριοι,

Η παρουσία, σήμερα, στη συνάντησή μας, της Υπουργού και όλης της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου δείχνει το μεγάλο ενδιαφέρον για τον μεγαλύτερο ασφαλιστικό οργανισμό της χώρας.

Πράγματι η καλή πορεία του ΙΚΑ σημαίνει καλή πορεία για το ασφαλιστικό σύστημα της χώρας και διασφάλιση των προσδοκιών και των συμφερόντων των ασφαλισμένων.

Πέραν των τοπικών επισκέψεων και των εκτάκτων επιθεωρήσεων, θα πραγματοποιούνται συναντήσεις με ειδική θεματολογία, έτσι ώστε όλη η ιεραρχία του ΙΚΑ να γίνεται κοινωνός των στόχων και των προτεραιοτήτων που θέτει κάθε φορά η Διοίκηση, στη βάση των κατευθύνσεων και των οδηγιών του Υπουργείου.

Ως θέμα της σημερινής συνάντησης επελέγη το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ για το 2009, το οποίο συμπυκνώνει τους κεντρικούς στόχους, τις προτεραιότητες, τα επιμέρους μέτρα και την εξειδίκευση ανά τομέα δράσης του Ιδρύματος.

Πριν εισέλθω στην ανάλυση των αξόνων δράσης, θέλω να αναφερθώ στα πρόσφατα δημοσιεύματα περί δήθεν κατάρρευσης του ΙΚΑ. Ήδη με δελτίο Τύπου του Υπουργείου και του ΙΚΑ, έχουμε ξεκαθαρίσει τα πράγματα:

Η κινδυνολογία περί κατάρρευσης του συστήματος δεν είναι καινούρια. Κάθε τόσο, ορισμένες Κασσάνδρες προβλέπουν επικείμενη στάση πληρωμών, καθίζηση εσόδων, αδυναμία πληρωμής συντάξεων κλπ.

Κάθε φορά διαψεύδονται.

  • Το σύστημα έχει γερές βάσεις.
  • Ο δημόσιος, υποχρεωτικός, αναδιανεμητικός χαρακτήρας του συστήματος είναι, πλήρως, διασφαλισμένος.
  • Οι συντάξεις, οι παροχές, οι υπηρεσίες είναι εγγυημένες.

Όλα αυτά, βεβαίως, απαιτούν διαρκή εγρήγορση. Μας υποχρεώνουν να κάνουμε, διαρκώς, καλύτερα τη δουλειά μας.

Η διαρκής βελτίωση των εσόδων, ο εξορθολογισμός των δαπανών, ο περιορισμός της σπατάλης, η αναβάθμιση των λειτουργιών, η καλύτερη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων και των εργοδοτών είναι μόνιμοι στόχοι της Διοίκησης του Ιδρύματος.

Το ΙΚΑ οφείλει, διαρκώς, να αναβαθμίζεται, να οργανώνεται, να ανανεώνεται. Οφείλει να διεκδικεί και να διασφαλίζει την κρατική χρηματοδότηση που προβλέπεται από Νόμους, να ελέγχει τα έσοδά του, να παρακολουθεί την ομαλή ροή των εισφορών, να πατάσσει τη σπατάλη και να εξορθολογίζει τα έξοδά του.

Όλα αυτά αποτελούν ξεκάθαρη στρατηγική στη βάση των κατευθύνσεων του Υπουργείου, με ένα ξεκάθαρο μήνυμα:

Σημαίνουν σύγχρονες λειτουργίες, διαύλους επικοινωνίας των κεντρικών Διευθύνσεων με τα Υποκαταστήματα, εκπαίδευση του προσωπικού, νέο οργανισμό, κωδικοποιημένο νομοθετικό πλαίσιο, μηχανοργάνωση και παραγωγικότητα των Μονάδων.

Αυτός είναι ο ρόλος της συνάντησης.

Τα Υποκαταστήματα είναι το βασικό κύτταρο του ΙΚΑ. Εσείς υλοποιείτε την όποια πολιτική. Σε σας πέφτει το βάρος της καλής λειτουργίας. Από εσάς περιμένουμε πολλά.

Σε προηγούμενες συναντήσεις, αναλύθηκε ο νευραλγικός ρόλος των Διευθυντών.

Αναπτύξτε πρωτοβουλίες, κάντε προτάσεις, βοηθήστε το προσωπικό σας, αναβαθμίστε το ρόλο σας, δικαιώστε τη επιλογή σας.

Όπως ήδη προείπε η κα. Υπουργός, η υλοποίηση της στρατηγικής μας για το 2009 εδράζεται σε άξονες ως εξής:

1ος Άξονας: Τεχνολογικός μετασχηματισμός και εκσυγχρονισμός του ΙΚΑ

  • Ολοκλήρωση του ΟΠΣ έως το τέλος του 2009. Μέχρι σήμερα, υλοποιείται ομαλά η επέκταση του ΟΠΣ σε Υποκαταστήματα και Παραρτήματα βάσει του σχεδιασμού. Παράλληλα είναι σε στάδιο υλοποίησης η επαύξηση της υπολογιστικής ισχύος και η αναβάθμιση του όλου εξοπλισμού.
  • Απογραφή ασφαλισμένων και απόδοση ΑΜΚΑ.
  • Ολοκληρώνεται ο ανασχεδιασμός του οργανισμού του Ιδρύματος. Στην ουσία αυτό αποτελεί τον καταστατικό χάρτη του ΙΚΑ και σε αυτόν στηρίζεται η δομή και οι βασικές λειτουργίες. Άρα χρειαζόμαστε ένα ευέλικτο σύγχρονο οργανισμό που να λαμβάνει υπόψη τις νέες συνθήκες.
  • Συστήθηκαν τρεις ομάδες εργασίας που έχουν, σχεδόν, ολοκληρώσει το έργο τους και το όλο προϊόν αυτής της δουλειάς θα παρουσιαστεί σε ένα ενιαίο κείμενο στην Υπουργό στο αμέσως επόμενο διάστημα.
  • Αναμορφώνεται το έντυπο της ΑΠΔ.
  • Το αμέσως προσεχές διάστημα θα έχουμε πλήρη διασταύρωση των στοιχείων μεταξύ ΙΚΑ-TAXIS-ΟΑΕΔ.
  • Αναπτύσσεται λογισμικό Διοικητικής Πληροφόρησης (MIS).

2ος Άξονας: Διασφάλιση ποιότητας υπηρεσιών και εξυπηρέτησης πολιτών.

  • Κατ’ αρχήν η απόδοση του ΑΜΚΑ σε όλους θα βοηθήσει τόσο την υπηρεσία όσο και τους ασφαλισμένους στις συναλλαγές τους.
  • Επεκτείνονται οι παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας από το ΙΚΑ και βελτιώνεται το σύστημα του 184 με σκοπό τη μείωση της αναμονής των ραντεβού.
  • Αναπτύσσονται δράσεις προληπτικής ιατρικής. Ήδη την ερχόμενη Παρασκευή εγκαινιάζεται το σύγχρονο Κέντρο Παιδικής-Εφηβικής Ψυχικής Υγείας.
  • Έχουμε σκοπό μέσα στο 2009 να αναπτύξουμε Ειδική Υπηρεσία Call Center για παροχή πληροφοριών κάθε είδους προς τους συναλλασσόμενους με το ΙΚΑ. Η Υπηρεσία θα βασίζεται σε ψηφιακή βάση δεδομένων, θα εμπλουτίζεται, διαρκώς, με νέες πληροφορίες, θα έχει τη δυνατότητα να ενημερώσει τον πολίτη για την πορεία του αιτήματός του και θα μπορεί να εξυπηρετήσει και ηλεκτρονικά τον πολίτη.
  • Παροχές με πίστωση Τραπεζικού Λογαριασμού.
  • Ειδική αναφορά πρέπει να γίνει στην επιτάχυνση απονομής των συντάξεων.

3ος Άξονας: Επενδύσεις. Αξιοποιήσεις κινητής και ακίνητης περιουσίας. Βελτίωση κτιριακών υποδομών.

  • Σε ό,τι αφορά στην κινητή περιουσία:

- Νόμος 3586

- Υπουργικές Αποφάσεις σχετικά με: α) Κανόνες δεοντολογίας, και επενδυτικής συμπεριφοράς, β) Συμβούλους Επενδύσεων και γ) Διαχειριστές Κεφαλαίων

- ΑΕΔΑΚ πρότυπο

- Βελτίωση της απόδοσης των διαθεσίμων. Αναφέρομαι στο σύστημα της συλλογής διαθεσίμων στην Κεντρική Υπηρεσία και από εκεί στην Τράπεζα της Ελλάδος. Έτσι έχουμε καθαρή εικόνα του τι συμβαίνει με το Ταμείο μας σε καθημερινή βάση.

  • Νέο κτιριολογικό πρόγραμμα για εκσυγχρονισμό των υποδομών

4ος Άξονας: Οικονομική ευρωστία του ΙΚΑ.

Οι στόχοι του 2009.

  • Υιοθέτηση του Ενιαίου Κλαδικού Λογιστικού Σχεδίου βάσει του ΠΔ/80/97. Έτσι θα απλοποιηθούν: η ενημέρωση των λογαριασμών, η παρακολούθηση των αποθεμάτων, η έγκαιρη απογραφή.
  • Η μηχανογράφηση των δαπανών Υγείας.

- Νοσοκομειακές Δαπάνες – Εκκαθάριση Νοσηλίων.

- Εργαστήρια. LIS MIS

- Φάρμακα. Εξοικονόμηση περίπου 200 εκατ. ευρώ ανά έτος.

  • Εισφοροδιαφυγή: Είναι το μεγάλο στοίχημα του 2009.

Δράσεις:

α) - Ηλεκτρονικές Διασταυρώσεις

- Έλεγχος υποβολής ΑΠΔ και καταβολής εισφορών

- Έλεγχος ταμειακού παραστατικού

β) Επιτόπιοι Έλεγχοι με ενεργοποίηση των Τμημάτων Εσόδων

των Υποκαταστημάτων.

γ) Ενίσχυση της ΕΥΠΕΑ

δ) - Ασφαλιστική συνείδηση

- Καμπάνια

- Ενημέρωση με κλιμάκια στους χώρους δουλειάς

ε) Εξειδικευμένες δράσεις.

- Οφειλέτες με κατηγοριοποίηση ποσών

- Επιστολές και τηλεφωνική επικοινωνία Υποκαταστημάτων.

στ) Παραγραφές χρεών

ζ) Οικονομικό προφίλ Υποκαταστημάτων και Ταμειακών Υπηρεσιών

5ος Άξονας: Ενίσχυση Ανθρώπινου Δυναμικού.

Όλα τα προηγούμενα προϋποθέτουν επάρκεια προσωπικού, κατανομή και εκπαίδευση.

  • Ήδη πρόκειται να ενισχυθεί η στελέχωση του Ιδρύματος σε προσωπικό

- ΑΣΕΠ 8Κ/08 974

- ΑΣΕΠ 09. Εκκρεμεί η Κοινή Υ.Α.

- Stage. Ανανέωση και ενίσχυση

- Νέος Νόμος. Αύξηση οργανικών θέσεων και ανακατανομή μεταξύ ΥΕ, ΔΕ, ΤΕ και ΠΕ

  • Κατανομή στα Υποκαταστήματα. Ευθύνη Διευθυντών
  • Έσοδα – Συντάξεις – Παροχές: Οι βασικοί πυλώνες
  • Εκπαίδευση: Έγκριση προγράμματος

- Νέοι εσοδίτες.

- Νέοι ανακεφαλαιωτές και εισηγητές.

Δεν υπάρχουν σχόλια: